måndag 31 mars 2014

Idag intog vi stranden!

Inte förrän klockan 13 var vi där! De hade stängt en bro så vi vi köra tillbaka och runt hela Cleareater/St Petersburg för att komma fram till vårt älskade Fort Desoto. 
Det finns platser i livet som man får en speciell kärleksrelation till. Fort Desoto är en sådan plats för mig. Liksom Manhattan. Och stugan. Grisslinge Havsbad. Ingarö med Björkviks brygga för den delen med. Söder. Men nu är det Fort Desoto vi pratar om idag. Där känner jag mig lycklig. Helt lycklig. Det finns inga regler för hur man "ska" se ut. Inga kiosker eller strandbarer. Inga hotell. Det är ett natur- och fågelreservat med vit sand och hav. 
Hela familjen älskar att vara där. Edward har ju varit med sedan början och vi börjar forma historier tillsammans "kommer du ihåg när fågeln tog korven ur din hand? "Minns ni tvättbjörnsfamiljen som bodde här förra året?" Det är tryggt och skönt och vi bråkar aldrig där? Inte nån av oss. En plats att njuta av helt enkelt.
I år hade jag tänkt att träna ordentligt också men så fort jag kommer dit så går kroppen ner i power saving mode. Kanske det får vara så då? Jag gav träningen ett lamt försök idag men...haha. Nej.

Har ni några sådana platser i livet? Där ni mår som bäst? 

1 kommentar: