söndag 23 mars 2014

Spring Break börjar i morgon!

I morgon börjar barnens två veckor långa vårlov, Spring Break. Redan på lördag morgon så sov barnen länge (antagligen för att vi var på fest på fredagkväll) och i morse vaknade jag först av alla, klockan 8.35. Så himla härligt att sova ut! Numera kommer barnen snabbt in i sovmorgon vilket är otroligt härligt när man är ledig. Vi åt som vanligt en brakfrukost med bacon, scrambled eggs, juice, KAFFE, och sedan tog dagen vid. Idag stod inget på schemat så vi har tvättat, städat, gått en promenad, cyklat litet. Jag har lagat paleo-müsli eller granola som det så fint heter på amerikanska. 
Granolan är jättegod men tar drygt två timmar att göra... Först allt hackande och blandande (det är färsk ananas, kokosolja, dadlar och massor med nötter, frön och cocos) och sedan ska den rostas i ugnen i nästan två timmar och vändas var 20:e minut för att bli jämnt torkad. Men nu känns det värt tiden! I morgon blir det banan och hallon "yoghurt" med granola till frukost. Just frukosten tycker jag är svår att få till när man äter paleo. Jag vill inte ha ägg varje morgon och definitivt inte pannkakor eller liknande. 

Under tiden vi lagade granolan lekte vi smakleken som jag berättat om tidigare. När det blev dags för middag så såg det ut så här i bakgrunden och vi avslutar söndagen med en hyfsat städad lägenhet, spenat och zucchini i magen på våra barn (yay!) och nu Netflix innan vi somnar in. I morgon har jag mutat barnen med fem dollar om de sköter sig medan jag tränar med min pt. Livet deluxe!
Slutligen har jag gått med i en Facebook-grupp som delar med sig av Jan Stenmarks FANTASTISKA bilder. Kan inte sluta skratta åt den här idag. Fast den såklart egentligen inte alls är rolig. 

Och en sak till. Känns som vårtröttheten börjar släppa litet. Hoppas, hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar