tisdag 18 mars 2014

Vårtrötthet

Jag har kommit på vad det är. Jag är vårtrött. Allt jag vill göra är äta choklad och sova. Ligga kvar i sängen på morgonen, sova middag, gå och lägga mig tidigt...sova 9 timmar på natten.

Jag läste på idag om vårdeppighet, SAD, och jag känner igen mig i mycket om än jag inte precis är deppig. Botemedlet heter "mycket dagsljus, gärna på morgonen, motionera, fall inte in i sockerfällan - och GÖR SAKER-aktivitet!!!". Det vänder snart när kroppen kommit ikapp ljuset och det blir varmare. Florida känns "god send". I morgon ska jag in till stan och fika med en kompis, jag gör mina timmar på gymet och jag äter bra mat (paleo såklart!) även om det slinker ner någon (eh...några) chokladkakor också. Ville bara meddela mig litet så ni vet vad som är på gång. Eller inte på gång. 

Iallafall. Jag är glad att JUST DU läser och jag lovar att jag ska peppa upp mig lite nu.

5 kommentarer:

  1. Håll ut! Vår och värme bränner bort tröttheten till slut! Kram Carin C

    SvaraRadera
  2. Kämpa på! Det är ett konstigt sätt kroppen reagerar på. Känner igen mig ;) Kram

    SvaraRadera
  3. Jag vet hur det känns! Inte kul! Jag är nog både höst trött & vår trött el förresten jag har nog alla årstiders trötthet :D Vet inte riktigt hur man ska få till det?! Om du kommer på det kan du väl höra av dig :D Kram från Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Ät D vitamin och magnesium så får du upp nivåerna och känna hur piggare man blir. Prova. Gärna av god kvalitet. Här i Sthlm var det full snöstorm och 10 cm snö på en gång idag allt borta och +12 gr. Konstig vinter!
    Må gott Peders kusin Annelie

    SvaraRadera