fredag 21 mars 2014

Sitter och dricker mitt morgonkaffe


Den här veckan har bara försvunnit. Jag har tvärt emot min instinkt, att ligga kvar i sängen, gjort en massa saker. Aktiverat mig. Lunchat med vänner, varit till skolan på möte, bjudit hem folk, tränat - allt för att inte hamna i "depptillstånd" också, utöver den här förlamande tröttheten. Min vän M som jag var ute och åt lunch med i går (på Paleo-restaurang) informerade mig om att jag varit precis likadan förra året. Och det stämmer ju. Och året innan det, och innan det... Tack och lov så väder det ju snart. Jag tror sol på kroppen och salta bad kommer göra susen och jag ska också testa att äta Då-vitamin som jag fick tips om här i kommentarsfältet (tack!).

Nu ska jag visa lite vad jag gjort i veckan i ett bildpotpourri.
Lördag: vårsalong på öns galleri. Bonus när ett brudpar kom in lite senare på kvällen!
Måndag: filminspelning på ön, Law&Order SVU. Vågade som vanligt inte gå fram och fota men jag pratade med en av producenterna och fick veta vad som händer 3 avsnitt framåt. Den här skådisen såg jag. Ond typ i serien...
På tisdag hade vi gäster hemma. Vår före detta granne med sällskap från Stockholm kom förbi och drack en drink innan de skulle ut och äta middag. Hon är journalist och har också en blogg där hon skriver om återvinning och det ÄLSKADE GROVSOPRUMMET! Det visar sig att vi båda delar denna kärlek för grovis och de fynd man kan göra där. Jag visade mina bästa fynd (här är det ju korridoren i huset/källaren eller gatan som gäller) och kanske jag får vara med på en liten bloggpost i hennes välskrivna blogg framöver! Stolen från Manhattans gator är favoriten... Ni kan läsa bloggen på http://grovsoprummet.blogg.se
Onsdag: fika med en väninna i stan. Vi träffades för att äta frukost men blev kvar till lunch (som vi åt på samma ställe) för vi hade så mycket att prata om. Det är verkligen tur att man har vänner. Vilket isolerat vacuum det skulle vara att inte ha någon att dela "sina bördor" med. Nog sagt om det.
Torsdag: kom hem klockan två på eftermiddagen efter hela dagen ute. Åkte till skolan redan klockan 7.15 och var helt slut när jag kom hem. Men någonstans kände jag att jag måste komma iväg till gymet...så jag tittade på min osynliga tatuering på handleden (kommer ni ihåg-Just Do It!) och gick.
Idag är det fredag och solen skiner. Jag ska gå ut och köpa D-vitamin och magnesium. Kommande två veckor är barnen lediga. Då finns det ingen tid att vara trött.

God Helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar