torsdag 13 september 2012

20.00 22 grader

Klockan börjar närma sig åtta på kvällen och det är fortfarande 22 grader varmt. Edward hänger på fotbollsplanen och Nelle tittar på tv. Richard är bortrest till på lördag så jag hänger i soffan framför datorn. Barnen åt korv och makaroner till middag och jag åt "kale". Vet ni vad det är? Grönkål!!! Det är det senaste här, eller jag har hakat på "hypen" skulle man kunna säga. Alla här äter grönkål. Det är tydligen en av de grönsaker som har högst värden vad gäller antioxidanter och fibrer och en massa annat nyttigt. Jag åt den som en sallad med fetaost, tomat, pumpafrön och äpple. Olja/vinäger-dressing och citronsaft. Ganska gott om du frågar mig. Jag åt några korvbitar också. Kanske sabbade lite med den där nyttiga salladen men det är väl som med allt annat: "det man vinner på gungorna förlorar man på karusellerna..."

Bilden ovan är från i våras. Så ska jag klippa mig när jag får tid. Eller lust. Eller nåt.

I morgon ska det bli 27 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar