måndag 24 september 2012

Livet

Det har varit höstdagjämning här också och visst börjar det nu märkas att sommaren är slut. Än har inte löven blivit röda men de gulnar för varje dag och morgnarna är så kyliga att man vill ha en kofta på sig. Det är härlig, hög luft men hallå -sorg!

Vi har varit kvar i stan i helgen. I fredags hade Edward fotbollsträning och ja, jag har nu börjat som assisterande coach. It's official -I am now a SOCCER MOM!

Match lördag. Förlust igen. Börjar tycka lite synd om Edward. Det finns barn i laget som man faktiskt undrar varför de spelar fotboll. Det är en gratisaktivitet, kanske det är därför, men om man inte har något intresse och dansar på planen när det är match, tillika tar bollen med handen, kanske man ska tänka om....ja, ja - det viktigaste är ju inte att vinna utan att ha kul...HA!

På lördag kväll grillade vi ute då det faktiskt var 27 grader varmt i luften, höstvarning till trots. Vi grillade tillsammans med ett svensk/norskt par vi känner som håller på att starta företag här i USA. De är i skönhetsbranschen kan man nog säga och kommer starta/launcha sin "business" i oktober så de håller nu på att bygga upp företaget. Ska bli SÅÅÅÅ spännande, berättar när de kommit igång. Hur som helst fick jag en present av dom, en produkt att testa, som de eventuellt kommer utveckla. En "ögonfransförlängarkräm" som gör att ögonfransarna växer och blir tjockare. Hur spännande är inte det? Man smörjer på fransarna varje kväll och efter en månad ungefär kan man se resultat! Har aldrig riktigt trott på det där men nu  ska jag alltså testa. Kul!

Igår hade vi en härlig familjedag ute på Manhattan. Vi var i Central Park, kollade in nya iPhone5 (våra har inte kommit än) på Apple Flagship Store, vi var på FAO Schwartz som är en jättelik leksaksaffär och vi åt middag på vår favorit restaurang, L'Entrecote. En riktigt härlig dag.

Jag är ledsen att jag inte kan lägga upp bilder i texten. Jag lägger in lite bilder ovan. Så får ni föreställa er hur det hör ihop. Ok?

1 kommentar:

  1. Hmm, mina tråkiga optikerkompisar är riktigt oroade över sån där kräm. De e visst inte helt övertygade att den är så nyttig för ögonen... Vill du ha det kliniska och latinet får jag skicka dig vidare. /F

    SvaraRadera