torsdag 20 september 2012

Balett-premiär

Men äntligen fick hon börja dansa! Vilken pepp, vilken inlevelse och vilken kraschlandning. "Men mamma vi fick bara springa runt och vifta på armarna och låtsas flyga - INTE DANSA NÅNTING!!!"

Hon har lite svårt min dotter med det där att man börjar från grunden. Låt mig ge er några fler exempel.
1) "Nej Nelle, du kan inte hoppa från poolkanten utan simpuffar (den här var innan sommaren). Kan jag visst mamma - JAG KAN SIMMA - Plums! Blubblubblubbblubb....mamma eller pappa hoppar i och plockar upp henne från botten...host host host - DÄR SER DU - JAG KAN FAKTISKT SIMMA!!!"
2) Nelle köper en gitarr. Hon har många låtar i huvudet som måste ut. MEN. Enligt Nelle låter inte gitarren som den ska, varför spelar den inte???
Jag skulle kunna hålla på i evigheter. Men visst är det härligt med självförtroende.

1 kommentar:

  1. Ha ha! Jag tycker det är underbart. Vilken härlig tjej å man ser ju tydligt på bilderna att det är en prima ballerina. Kram Lottan

    SvaraRadera