tisdag 25 september 2012

Jag trodde faktiskt inte det var möjligt

Men. Jag kan ha mött min överman (kvinna) när det gäller dåligt lokalsinne. De här tre bilderna är tagna idag vid tre olika tillfällen i Central Park (CP). Ni ser att det är samma motiv va? Jag och min nyvunna och fina vän Marielos från Guatemala tog idag en långpromenad i höstvädret i CP. Vi gick vilse inte mindre än TRE gånger runt reservoaren, den stora sjön, och då hade vi ändå båda våra telefoner med GPS. Vi kom tillbaka till den här platsen igen, igen och...igen.

Det var först när vi med våra blotta ögon kunde se Chrysler Building som vi förstod att vi gick åt EXAKT fel håll och kunde börja ta oss ur parken. Det var hemskt. Ingen av oss hade en aning om hur vi skulle gå eller var vi de facto var. Till sist mötte vi en snäll man som förklarade för oss hur det går en bilväg runt hela parken och om vi bara följer den så kan vi aldrig gå vilse. Då gick vi ut ur parken och tog en kaffe.

Om jag är nöjd med min nya iPhone 5? Oh, jaaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar