onsdag 19 september 2012

Saknad

Ibland kommer saknaden över mig. Saknar min familj, min släkt. Min stuga. Stockholm. Mina arbetskamrater. ICA och Coop. Svenskt kaffe. Och mina vänner. Gud vad jag saknar dom. Ibland undrar jag om jag kommer ha kvar mina vänner så som jag flänger runt jorden men så känner jag efter i hjärtat och då vet jag att jag kommer det. Det är ju därför de är mina vänner. Ibland går det så långt så jag till och med saknar 2:ans buss. Organisationen på 2:ans buss. Hur sällan det är att busschauffören verkligen får ta i med hårdhandskarna och ropa "Kan alla gå längre bak i bussen! Tack!". Men när det händer då sansar jag mig. Jag är ändå i New York.

2 kommentarer:

  1. Hej lotta,
    även om vi inte träffas så ofta saknar jag vetskapen om att du bor nära. Och den där känslan att det bara är att lyfta på luren eler slänga iväg ett sms
    Annika i solnaviken

    SvaraRadera
  2. Kommer lite närmare nu;)
    Kram k

    SvaraRadera