fredag 9 mars 2012

Bussfröken


Bildkvaliteten på de här bilderna är kass men jag vill ändå visa dem för de är så roliga. Som jag berättade tidigare så finns det en kvinna på skolbussen som ser till att allt funkar med resan till och från skolan. Att alla barn är med, fastspända med bälten och att det är lugnt i bussen. Bussen är en privat skolbuss så hon är anställd av ett föräldrakooperativ som vi nu alltså ingår i. Redan första dagen förstod vi att hon är lite "speciell". Hon berättade själv att hon har en hög (loud!) röst så att alla barnen ska höra henne, även de som sitter längst bak. Vidare att hon inte tolererar något bus i bussen och att det kommer även våra barn att lära sig med tiden.

Det hon kanske inte är så medveten om är att hon skriker (ja, faktiskt) HELA tiden. Hon har inget annat röstläge. För våra barn är hon helt obegriplig. "Varför är hon så arg, mamma?". Jag har försökt förklara att "hon har en sån röst, hon är inte arg"...men det är svårt för dem att förstå.

På bilderna ovan säger hon något "neutralt" till en av pojkarna på sätet bakom Edward. Vilken min va? Att jag fångade detta på bild är otroligt. Och våra barn lär ju sitta still på bussen.

2 kommentarer:

  1. Vilken min, helt obetalbar. Jag tar med den på näthinnan när jag ska ge mig ut i regnet och rusket och de 5 grader vi har här....

    Ha en go helg i Boston!

    Lisa

    SvaraRadera
  2. Hahaha... åh så roligt, du knäppte verkligen i rätt ögonblick!

    SvaraRadera