torsdag 8 mars 2012

Fel av mig

Det var inte 20 grader varmt idag, det var 22. Och för min del blev det ingen grillfest utan en tidig kväll på "stan", närmare bestämt Times Square. En av mina väninnor (man måste bara älska det ordet) är i stan tillsammans med sin dotter. De är på city- och shoppingresa och det var otroligt mysigt att träffa dem. Vi träffades klockan sju på Paramount Hotel vid Times Square där de bor. Ett ställe jag verkligen kan rekommendera. Pris? Ingen aning men det var otrolig härlig stämning på hotellet och fina, bra rum. Som ett tips, alltså!

Vi var alla trötta (de jetlagade och jag skoltrött) så vi åt lite surf and turf, drack en öl och sen gick vi hem. Times Square kokade av folk och vi fick en liten inblick i vad "the city that never sleeps" har att erbjuda. Det är konstigt med mig. När jag skulle åka dit så blev jag stressad för att jag inte skulle hitta. Jag vet att avenyerna går parallellt, gatorna har nummer och så har man east/west(north/south) att förhålla sig till. Ändå...blir jag vilse. Jag fick fråga om vägen fem gånger dit och två hem (en förbättring iallafall) och jag vet fortfarande inte hur jag hittar tillbaka. Det här är faktiskt en jobbig och irriterande brist hos mig.

Visste ni förresten att trafiken på Manhattan har ett "system" utöver numrerade gator och avenyer. På jämna gator går trafiken från väster till öster, på ojämna från öster till väster. Avenyerna är också enkelriktade med undantag för Park, York och Elfte avenyn. Lite kuriosa.

I morgon åker barnen skolbuss själva för första gången. Och är i skolan själva hela dagen. Hoppas nu det går bra så vi kan komma igång med vardagen. I morgon eftermiddag sticker vi till Boston och hälsar på goda vänner. Jag har ju fått igång mobilbloggen så ni hänger såklart med!

Nu. Sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar