tisdag 13 mars 2012

Shoppingdag!

Idag och igår har jag inlett "operation införskaffa hushåll". Jag har köpt basporslin, basbestick, glas, skålar, äggkoppar, duschdraperi, lite krokar, kuddar, tavlor, doftljus MED MERA! Vill ni se nu eller när det blir färdigt?

På nätet hittade jag också en superbra produkt som jag ska beställa hem. Tapeter för hyreslägenheter. Här är allt målat i kritvitt när man flyttar in. Helt nymålat och fräscht men nu vill jag ha färg! När man flyttar ut är man skyldig att återställa lägenheten in det skick den var (alltså kritvit) så att måla är det inte tal om (förutom en magnetvägg med tavelkritafärg som jag ska ha i köket som anslagstavla). Idag hittade jag iallafall lösningen, tapeter som man klistar upp och sen bara drar ner när man flyttar. Finishen kan ju knappast vara den bästa men vi kan få färg! Iallafall på nån vägg...sen kan man ju diskutera fondtapeter men nu är det som gäller.

För övrigt kom jag på mig själv med att gå runt och småle idag. Solen sken från blå himmel, jag promenerade längs 5th Avenue, blickade in i Central Park - och kom på att jag verkligen bor i New York. Det var en underbart härlig känsla!

3 kommentarer:

  1. Var du på fishy Eddies & handlade? Även om man inte kan släpa en massa porslin med sig hem från sin semestervecka ska jag dit. Nån mugg lr två kan man ju alltid införskaffa.....:-)
    Carina

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta!
    Vad kul att läsa att ni kommit på plats, eller ja... så småningom i alla fall. Jag hörde av Helena att ni träffats och vi har som vanligt redan börjat planera vår sammankomst. Precis som förra gången, fast det inte blev av... Jag hoppas verkligen att vi lyckas denna gång, vad sa ni, att ni skulle vara där i två år? Minst? Emelie har i alla fall bestämt sig för att hon skall till New York för att shoppa så vem vet, en krävande tonåring på besök? Kanske en liten hemhjälp behövs? Inte, nehä, synd. Många kramar Anna. PS: Finns Afghan bakery på plats?

    SvaraRadera
  3. Bra tips, Carina! Nej jag var mer på BASNIVÅ. Crate & Barrel.

    Anna! Kom kom ni har två år på er! Afghan Bakery hade jag glömt bort - måste kolla! Bröd här suger som vanligt...

    SvaraRadera