måndag 12 mars 2012

Hummerkok

Jag och Richard kan inte laga mat. Det bara är så. Däremot gillar vi att äta mat, företrädesvis god sådan. Alltså är vi öppna för förslag för att lära oss när vi äter något vi gillar. Hur löser vi då detta? Jo, vi kopierar våra vänners matlagning. I helgen lärde vi oss hur man kokar hummer. Det var flera otrevliga moment som ingick i detta men det var värt det i slutändan det kan jag lova. Jag var jägaren som var till fiskhandlaren och "valde ut" humrarna. Såklart med värdinnans hjälp. Sen var Richard bödel. Bilderna talar för sig själv. Ofattbart hur liten insats det krävdes för att få en sådan delikatess på bordet. Vatten, rikligt med salt, hummer, mord. Lite smält smör till. Njutning.

2 kommentarer:

  1. Haha, jo men jag tycker ju att ni kan det! Laga mat alltsa! I alla fall folja instruktioner ;). Funderar redan pa vad vi ska laga ihop nasta gang vi ses (utover pico de gallo). Forresten idag kom med posten en lada med Florida citrus frukter fran vara snowbird grannar. Underbara! Onskar de kommit nagra dagar tidigare sa aven ni ex floridianer hade fatt njuta.

    SvaraRadera
  2. Tack Cecilia men ha ha ha...nej. Det kan vi inte. Bara det vi "härmar" men guuuu va' gott det var! Du menar väl inte att jag ska vara delaktig i skapandet av en meny?!? Panik!!! Längtar dock tills vi ses nästa gång. Tack för helgen, en toppenhelg!

    SvaraRadera