torsdag 15 mars 2012

Kvasiinformation

Jag tycker det är tråkigt att köpa smink. There. I said it. Mascara är speciellt tråkigt. Det är svårt att hitta en mascara som inte klumpar, som är rätt färg, som räcker länge och inte kostar multum. Jag har i många år köpt den där rosa/gröna (kommer inte ihåg märket) och varit ganska nöjd. Men den släpper lite för mycket och på vintern, med regn och snö, så ser man ut som en panda. Nu har jag testat en ny. Clinique. En liten borste, halvvattenfast, svart. Basic. Nu till det viktiga. Jag kom på att om man rengör borsten med tvål och vatten blir ju mascaran som ny! Inga klumpar kvar. Inget torrt smul i kanten. Fräscht! Det här har jag aldrig gjort förut.

I alla dessa år har jag levt i okunskap. Varför har ingen sagt nåt?

Så tjejer, snälla svara: Rengör ni era mascaraborstar då och då?
Var det bara jag?

5 kommentarer:

  1. Tack för tipset/påminnelsen! Jag VET att man ska rengöra ALLA sminkborstar.... - nej - det har jag inte gjort - men nu kanske

    SvaraRadera
  2. har gjort det någon gång för länge sen , sen har det legat inne i hjärnan , men kommer ihåg det fungerade så kommer prova det igen.
    men kan hålla med dig angående smink , själv använder jag mascara, pensel, kol och pudrar asiktet.

    SvaraRadera
  3. den rosagröna är väl maybelline? eller hur det nu stavas. själv använder jag isadoras wigwham, kanon, en gång i tiden prövade jag en elisabeth arden (kan ha varit estee lauder) som jag inte minns namnet på, men enkel borste, väldefinierade blev ögonen efter den, tror det finns fortfarande, sen ska vi ju inte tala om Dior Show!
    och nej, tvättat borsten har jag aldrig gjort, men tack för tipset
    Annika i solnaviken

    SvaraRadera
  4. Vilket bra tips! Helt otroligt men det har jag aldrig tänkt på...
    Tack det ska jag prova (köpte en ny mascara idag faktiskt men kanske ska prova att tvätta den gamla borsten först hmmm).
    /Cilla i Linköping

    SvaraRadera
  5. Jag är inte mycket för slit och släng, men när det gäller makeup så slänger jag gärna och köper nytt så snart något känns lite ofräscht. Dyrare borstar tvättar jag dock, likaså favoritsminkväskan, eftersom jag har svårt att ändra i den invanda ordningen :)

    MiaMarianne i Nacka

    SvaraRadera