tisdag 13 mars 2012

How big is Sweden?

Måste bara berätta en rolig händelse som hände precis nyss. Jag håller på att tvätta och var på väg ner i tvättstugan i min OnePiece som jag fick i födelsedagspresent. I hissen möter jag en man som också är på ner i tvättstugan. Han är oklanderligt klädd i perfekt kostym, perfekt tandrad och stort vitt leende, perfekt klippning, inte ett hårstrå i oordning - han är som en barbie-Ken. Vi börjar prata och jag berättar att vi är nya i huset och att vi är från Stockholm, Sverige. Det visar sig att han har en kusin som bor i Stockholm och att han "would love to go there". Vi pratar lite om skillnaderna mellan Sverige och USA, priser, jobb m.m.

Sen frågar han mig om jag ska ut och springa med anledning av min klädsel och jag berättar att jag just varit ute men ska fixa tvätten innan jag duschar...jag ursäktar mitt utseende helt enkelt. Då berättar han att han tidigare varit "in athletics" och att han känner lite folk från Sverige..."how big is Sweden, maybe you know them?". Jag förklarar att det är ganska stort men jag kanske känner till dem... Då säger han att den ena heter Kajsa Bergquist och den andra Stefan Holm... Det var alltså en OS-atlet jag snick-snackade med i tvättstugan! Världen är verkligen liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar