söndag 25 mars 2012

Lite krassliga igen

Hela hösten var jag krasslig. Till och från kände jag mig hängig, risig, febrig, ontig. Och det var inte bara jag. Merparten av de vi känner hade det likadant. I månader höll det på i Stockholmsområdet och det verkar som de som inte hade "det" i höst, fick det nu på vårvintern. Eller som vi som fick det både och. Jag började efter ett tips äta D-vitamin efter jul och trodde det var räddningen men nu är jag risig igen. Inte sjuk men heller inte pigg. Båda barnen klagar också över att "de luktar illa i munnen" och båda känner sig lite låga. Gråtiga för minsta lilla och matfriska. Ja, just precis matfriska. I vår familj blir vi hungriga precis innan vi blir sjuka. Som för att bunkra. Själv känner jag mig också sänkt. Hungrig och huvudvärk igen. Och värst av allt, ont i halsen. Får se var det här slutar. Jag sätter en tia på halsfluss.

IKEA där vi tillbringade dagen var som vanligt en mardröm. Delar som saknas när man kommer hem, lite trasigt här, en buckla där. Nu vet jag varför alla våra möbler kommer från loppisar. Då vet man vad man får.

I morgon kommer leverans med soffa, soffbord, lampor och lite annat smått och gott. Jag visar sen.

1 kommentar:

  1. Ja, det är inga roliga förkylningar dom går. Blev sjuk i onsdags & är fortfarande lika förkyld. Febern är inne på 6:e dan men börjar ge med sig. Men värsta av allt är hostan. Fick ju en ordentlig hostmedicin sv doktorn men vet inte om jag vågar ta med den när den innehåller morfin....:-( Den har annars räddaren natt & gett min 5! Timmars sömn. Yay!!
    Krya på er. Kram!
    Carina

    SvaraRadera